keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Miami Beach ~Summer Paradise~

19.10.-12 Perjantai

Koko päivä oli pakkaamista ja tutisemista (lue, kaikkea muuta paitsi pakkaamista!). Viime hetkellä heitin kaikkia turhaa sit laukkuhun.  Siinä sitte Merja heitti mut Manassasiin Mirvan luo illalla kauhees ruuhkas huoh. Mentiin Mirvan ja Marjon kans syömään T.G.I-fridayssille nams! Vähä niinku loman_alotus dinnerille. Valvottiin Mirvan kans turhan myöhälle ku piti ennen 4 am herätä, kun lento lähti DCstä 6n mais hehee.

Lauantai

Lento kesti 2.5h ja laskeuduttiin Miamin kentälle! Toki sielä sitte alko kauhia helvetti, että saatiin meiän kuljetus hotellille, joka oltiin jo maksettu..

Tuntu ettei ne työntekijät sielä kentällä tienny mistää mitää, meitä juoksutettii ympäri lentokenttää valehtelematta pari tuntia. Nooh vihdoin ku päästiin hotellille ni vaihettiin biksut päälle,jätettii laukut respaan ja lähettiin biitsille! Check in huoneeseen oli vasta 3ltä. Oli ihan sairaan kuuma ilma ahhh!  Otettiin aurinkoa, uitiin meressä ja nähtiin MANAATTI ihan siinä rannan tuntumas! Me kerittiin palaa jo ekan päivän aikana perhhana haha.Oikeesti mulla palo polvitaipeet ja perse!! aiiiih.... Hotellihuone oli ihan ok, mutta piti kaikki keittiötarvikkeet pyytää erikseen ja sitte tiskausjutut ois pitäny ite ostaa? Yeah sure. Kävästiin pikasesti katteleen ympärillemme ja kaupassa. Illalla sitte laittauduttiin oikee näteiksi ja lähdettiin ulos syömään. Mirvalta ja multa ei ees kysytty IDtä siellä ravintolas, niin juotiin sitte siinä drinksut jee!

Sunnuntai

Koko päivä rannalla! Vuokrattiin aurinkotuolit ja varjo. Oli poka ihanaa vaa maata koko päivä auringos ja lukea kirjaa ja ottaa päikkärit ja kattella mieshälytyksiä (c Marjo ps. oli poka hyviä hälytyksiä biitsillä) ja käyä uimas meressä! Nähtiin lentokaloja hihi.

Illalla mentiin vähä chillaileen ja syömään kiinalaiseen ravintolaan!

Maanantai

Rannalla taasen koko päivä aurinkoa palvoen! Marjo vähä innostu syöttään lokkeja ja sellanen kauhee parvi leijaali meiän päällä ja Mirvan pääs ahaha. Arvatkaa friikkasinko?! Pelottavia lintuja hyi... Iltapäivällä mentiin sitten altaalle uimaan ja ottamaan päikkärit hih.

Alku_illasta lähettiin sit ettimään auton_vuokraus_pleissiä, joka loppujen lopuksi kaikkien kiertelyjen jälkee löydettii meiän naapurista. Se autonvuokraaja mies oli ihana oikee charmantti komea mies uuh rakastuin!  Meillä oli poka hieno auto!! 2013 vuoden mallin toyota, kultaanen, kaikilla herkuulla ;) Sen kunniaks mentiin syömään kalliiseen ja älyttömän hyvään meksikolaiseen ravintolaan, josta pöllääsin meille suolasirottimen hienosti haha ja mirkkeli heitteli vähä dollareita tuulehen. Mirva oikee "kyllä rahaa on!!"

Tiistai

Key West -päivä jejeee! Herättiin aikasin, varttia vaille 6 aamulla, tehtiin eväät ja lähettiin ajeleen kohti Key Westiä, pienien navigaattori ja sun-pass ongelmien saattelemana haha.Key Westiin ajoi yli 4tuntia. Pysähdyttiin matkalla pienelle (epäilyttävälle) huolto-asemalle. Sielä pihalla oli helvetisti pieniä liskoja iuh. Ostettii huonot jätskit ja jatkettihin matkaa. Oli ihana ajella chillisti ja katella maisemia: merta, paikkoja, missä tuntu että aika ois pysähtyny, rämemajavan paikkoja, oikee sellaasia alligaattori suistoalueilta jaiks. Siellä oliki sellasia kylttejä, että "Crocodile crossing"! Se tie sinne oli kokoajan tosi "ohut", tai sillee että oli vaan tie ja ehkä muutama kymmenen metriä ja oli jo meri molemmilla puolilla.

Key Westissä mentiin sitte biitsille ja me Marjon kans vetäydyttii jonku ajan päästä varjoon lukemaan ku Mirkkeli viel grillas itteänsä. Mentiin sitten Southern most pointille, josta oli 90mailia kuubaan ja siis oli USAn eteläisin pleissi. Käytiin vielä toisella biitsillä vähä ottaas kuvia ja GTI tyttöilees ahaha.

Lähettiin sitte takas kohti Miamia. Pysähdyttii matkalla matkamuistokaupas ja syömässä.  Nii ja ennenku lähettiin käytiin mäkkäris, ihan vaa sen takia että pääsin feisbuukkiin kattomaan kuvaa Juhan ja Marjon babyboysta!!!, Joka syntyi 23.10.12 klo 02:14, 49,5cm ja 3540g tuitui <3 Mulla oli tollon edellisena iltana sellanen fiilis että jotain on tapahtunu ja sittehän sieltä oli yöllä viestiä tullutkin :) Mutta takasin aiheeseen, en oo ikinä ollut niin hieno maisemaisessa mäkkärissä, kun tuo Key West, suoraa merelle.

Kotimatka takasin oli aikasta jännittävä! Alkoi olla jo pimeetä, niin kaikki otukset oli lähteny liikenteeseen. AJOIN MELKI ALLIGAATTORIN YLI!! Hyi helvetti sain sydänkohtauksen! Siinä se makoili lämpimällä tiellä...... Muutenki nähtiin kaikkia liskoja ja muita olioita sinä matkalla tien reunas.. Eksoottista! Oltiin takas hotellilla ehkä puolen yön mais.

Keskiviikko

Meillä oli auto vielä tänään, niin lähettiin sitte vähä alligaattorifarmille, Sawgrass Recreation Parkiin. Mentiin sielä sellasella coolilla airboatilla pitkin suota, alligaattoreita katellen! Oli tosi siistiä!

Mentiin sitten sinne eläinpuiston puolelle, jossa oli paljon kaikkia matelijoita, alligaattoreja,krokotiilejä, lintuja, kissaeläimiä ja muita mönkijöitä. Pidettii jopa vauveli alligaattoria kädessä Mirvan kans!

Sieltä kävästiin sit pikaseen Sawgrass mallilla syömäs ja vähä kattelees. Sitte pitiki jo mennä palauttaan meiän ihana auto, ihanalle miehelle! Marjo vähä huudatti meiän autoa siinä parkkipaikalla hahah. (Marjo olis vaan saanu ajaa sillä autolla, ku ei maksettu sitä lisäjuttua. Mutta Mirva ja minähän sillä ajettii vain. Eikä Marjo oikee sitte osannu aivan kympillä ajaa automaatilla, painoi sitten kaasua täysiä, kun auto oli parkilla hahaha. Kyllä se mies vähä katteli että mitä tuooota)

Illalla laittauduttiin ja vähä aloteltiin Mirkkelin kans. Juotiin chocolate_wipped_cream_vodkaa nams etc.  Mentiin rantakadulle (liian kalliiseen) ravintolaan ja juotiin Mirvan kans hugeja drinksuja. Marjo lähti hotelille ja me jäätiin Mirvan kans bailamoos! Mentiin baariin, minne päästiin ilmaseks ja juotiin ilmaseks ku oli lady's night jejee! Pelattii pöytäjalkkista ja biljardii ja tanssittiin ja juotiin... ja loput voiki päätellä ehe. Saattoi olla et vähä karkas lapasesta... haha. Mirvalla ei ainakaa ollu häjy olo!

Torstai

Oloja............ + Oli hurrikaani päivä, ei ollu paljo pihalle myräkkään menemistä... Joka passas meille ihan hyvin, nukuttiin ja huilattii sit hotellihuonees melkeempä koko päivä. Kateltiin ku ulkona palmut melkee taipu poikki tuulessa ja satoi iha vaaka tasossa hyi. Vasta illalla lähettiin pakon_edestä myräkkään, käymään ostamas viimeiset jutut mitkä halus, ja syömään. Haettiin joukkoon pitsa slicet. Yks slaissi oli melkeen kokonaasen pitsan kokonen!

Perjantai

Pakkailua aamusta, bussilla lento-kentälle ja kotia! Päästiin vaan kotia, vaikka monia lentoja oli peruttu Sandyn takia. Mirvan host-perhe tuli hakemaan meitä kentältä, ja kävästiin sit syömäs jossai hyväs ravintolas.

Oli kyllä valehtelematta eksoottisin ja rentouttavin loma ikinä! Miami oli ihana paikka, sinne vois kyllä muuttaa asumaan, ahhh se lämpö!